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Ulrich Schötker: On the Verge of the Admissible
On the Verge of the Admissible
(S. 173 – 177)

Ulrich Schötker

On the Verge of the Admissible

PDF, 5 Seiten

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Ulrich Schötker

ist Kunstpädagoge und Kunstvermittler und lebt in Hamburg. Er studierte Kunstpädagogik, Freie Kunst, Germanistik und Medienwissenschaften in Kassel, London und Madrid. 1999–2002 war er tätig als Lehrer in Berlin und Madrid, gründete 2002 den Kunstverein und Projektraum »Liquidación Total« in Madrid, realisierte verschiedene Einzelausstellungen. Er war wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Universität Hamburg und forscht zum Verhältnis von Kunstpädagogik und Kunstvermittlung an der Grenze von Kunst- und Bildungsinstitution. Ulrich Schoetker ist Studienrat an der Erich-Kästner-Gesamtschule und Fachkoordinator im Rahmen eines Hamburger Schulversuchs zur Schulentwicklung. Er war Kurator der Ausstellung und Tagung »WALDEN #3 – oder Das Kind als Medium«, Kunsthaus Dresden 2006; (mit Christiane Mennicke). 2007 war er Leiter des Vermittlungsprogramms der documenta 12.

Weitere Texte von Ulrich Schötker bei DIAPHANES
Ayse Güleç (Hg.), Claudia Hummel (Hg.), ...: documenta 12 education I

Ayse Güleç (Hg.), Claudia Hummel (Hg.), Sonja Parzefall (Hg.), Ulrich Schötker (Hg.), Wanda Wieczorek (Hg.)

documenta 12 education I
Engaging audiences, opening institutions Methods and strategies in education at documenta 12

Übersetzt von Helen Ferguson, Nathaniel McBride, Karen Michelsen Castañón, Laura Schleussner und Erik Smith

Broschur, 214 Seiten

Inkl. DVD

PDF, 214 Seiten

Inkl. DVD

»Cultural Education« is much debated. It is pivotal in sustaining a sense of community in a society that is constantly shifting. A space where differences can be explored, art exhibitions act as a superb medium for cultural and aesthetic education. They don‘t aspire to peace and harmony but to stage controversy. They enable multiple models of communication, open to dissent and rupture.

Education is situated in tension between public sphere and institution, amateur and professional, artist and audience. Its development needs felicitous examples as well as rigor in discussing problems towards identifying practical solutions.

»documenta 12 education« presents in two illustrated volumes the education formats with concomitant research, providing a basis for developing theory and praxis of gallery education.

These volumes are an ideal resource for people working in the fields of curating exhibitions, gallery education, youth work and cultural policy. People less familiar with cultural work will find in these books a valuable introduction to the field of gallery education.

Volume 1 gives a comprehensive and richly illustrated survey of formats and models of education and collaboration with the public at documenta 12.

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